Oficjalny blog Starterfirm

O tym, że telefon stał się nieodzownym elementem codziennego funkcjonowania, nie trzeba nikogo przekonywać. Miliony użytkowników posługuje się urządzeniami mobilnymi z zaskakującą częstotliwością.

Na takie tendencjie Google odpowiedział już w kwietniu ubiegłego roku zapowiadając, że witryny nieprzystosowane do mobilnych urządzeń spadną w wynikach wyszukiwania. Wprowadzone wtedy założenia, dziś nabierają tempa. Google przypomina o konieczności dostosowania stron i zapowiada odpowiednie zmiany algorytmu.

Dostosowanie do potrzeb użytkownika 

Nowe informacje opublikowanie 4 listopada na Official Google Webmaster Central Blog zapowiadają jednoznaczne odwrócenie priorytetów w rankingowaniu stron, z korzyścią dla wersji mobilnych.

Dla Google to wciąż  treść ma kluczowe znaczenie, dlatego większość ze stron w wersji mobilnych, które są okrojone pod względem treści znajdują się niżej w wynikach wyszukiwania. Takie założenia zmuszają Webdeweloperów nie tylko do intensywnej kontroli witryn pod kątem responsywności, ale i kompletności treści. Docelowo wersja mobilna ma niczym nie odbiegać od standardowej wersji strony i dostarczać użytkownikom pełny zakres informacji. Idea „mobile first” jest w pełni uzasadniona, biorąc pod uwagę fakt, że październik bieżącego roku okazał się pierwszym miesiącem w historii, w którym więcej stron internetowych obejrzanych zostało na smartfonach i tabletach, niż na tradycyjnych komputerach.

O czym powinni pamiętać właściciele stron? 

Analizy trendów internetowych jednoznacznie wskazują, że korzystanie z urządzeń mobilnych zmienia nawyki konsumentów. Posiadanie strony dostosowanej do mobilnych użytkowników to nie dodatek, a konieczność. To niezwykle ważna informacja szczególnie dla indywidualnych przedsiębiorców i właścicieli małych firm.

Co zatem powinni zrobić właściciele stron? Po pierwsze, upewnić się czy dana strona jest dopasowana do urządzeń mobilnych, a następnie czy dostosowana wersja nie jest uboższa pod względem treści. Platforma Google udostępnia narzędzia, dzięki którym możemy zbadać dostosowanie naszej strony:

  • Mobile Friendly Test -  analiza przez Google Bota pod względem zgodności z urządzeniami mobilnymi,
  • TestMySite - narzędzie, które pozwoli zobaczyć jak użytkownik postrzega naszą stronę, wskaże ewentualne błędy, mogące przeszkadzać w przeglądaniu witryny.

Ponadto, administrując stroną należy zwrócić uwagę na odpowiednie przygotowywanie plików robots.txt, a także pamiętać o dodaniu mobilnej wersji do Google Webmaster Tools. Google odpowiednio wcześnie informuje o zmianach, dając czas na stopniowe dostosowanie witryn.

Odpowiednie uaktualnienie stron, z pewnością uchroni przed utratą wypracowanej pozycji w Google. Wszystko wskazuje na to, że nadchodzące zmiany w algorytmie znacznie wpłyną na wyniki w wyszukiwarce Google, dlatego odpowiednio zoptymalizowana strona jest koniecznością już dziś.

Poznaj opinie naszych klientów

Opinia klientki

Nasza współpraca opierała się praktycznie na mailach. Wszystko było zawsze szczegółowo opisane. Dla mnie kontakt rewelacyjny !!! Doceniamy rzetelną pracę, doświadczenie, zwykłą ludzką uczciwość.

- Monika Lala
XL Księgowość

Agencja interaktywna Starterfirm
Telefon: (+48) 884 889 447
E-mail: biuro@starterfirm.pl
Kraków, ul. Bosaków 5A / 87A

Wszelkie prawa do treści niniejszej strony zastrzeżone
© Michał Pytko IP Studio.